Презентовано лімітовану серію нових ексклюзивних екземплярів знакового Jaguar C-Type до святкування 70-річного ювілею авто.
C-type Continuation офіційно представили на щорічному конкурсі-виставці Concours of Elegance у палаці Гемптон-Корт, Англія, 3–5 вересня 2021 року. C-type Continuation — це перший автомобіль підрозділу Jaguar Classic, повністю відтворений із використанням системи автоматизованого тривимірного проектування. Кожен екземпляр має 3,4-літровий рядний 6-циліндровий двигун з 3-камерним карбюратором Weber, потужністю 220 к. с. За основу C-type Continuation взято C-type, який свого часу став одним з найважливіших автомобілів в історії перегонів Jaguar.
Jaguar Classic випускає лімітовану серію нових автомобілів C-type Continuation, щоб відзначити культову модель C-typeв автоспорті — через 70 років після її першої перемоги у перегонах 24 години Ле-Ману. Перший екземпляр нового авто публічно представили на престижному конкурсі-виставці Concours of Elegance у палаці Гемптон-Корт у п’ятницю, 3 вересня.
C-type Continuation буде виготовлено вручну на заводі Jaguar Classic у Ковентрі — аналогічно, як і створені у 1953 році C-type. Саме вони перемогли у 24 годинах Ле-Ману того року, здобувши другу перемогу C-type у Ле-Мані та продовживши низку успіхів у автоспорті.
Після ретельного дослідження історії C-type команда підрозділу Jaguar Classic, яка займається відновленням та відтворенням класичних моделей бренду, сформулювала вимоги до технічних характеристик Continuation та реалізувала їх в авто за допомогою сучасних технологій та інженерії. Водночас використані й автентичні методи конструювання авто того періоду.
Ден Пінк, директор Jaguar Classic, зазначив: «C-type — один з найвідоміших автомобілів у славетній історії перегонів Jaguar, за кермом якого сиділи найповажніші водії. C-type Continuation зберігає знаковий та вдосконалений дизайн Малкольма Сейєра — завдяки вперше застосованим кресленням системи автоматизованого тривимірного проектування. Так дизайн та минуле з автоспорту поєдналися з інноваційними інструментами інженерії».
Відображаючи бачення Малькольма Сейєра, легендарного спеціаліста з автодизайну та аеродинаміки, інженера-віртуоза та художника Jaguar Cars, C-type уперше взяв участь у перегонах 1951 року. В перший же свій виїзд він переміг у Ле-Мані. Новаторська обтічна форма авто допомогла водіям-переможцям Пітеру Вокеру та Пітеру Вайтхеду розвинути рекордно високу швидкість у 150,46 км/год.
C-type заслуговує на особливу увагу за вперше застосовані у 1952 році дискові гальма. Розроблені спільно із Dunlop, у поєднанні з модернізацією двигуна та підвіски, вони сприяли перемозі автомобілів C-type у 24 годинах Ле-Ману 1953 року (здобуто перше та друге місце). Окрім того, авто продемонстрували і рекордно високу середню швидкість у 170,33 км/год. Тоді вперше середня швидкість на перегонах становила понад 160 км/год.
Автоспортивна історія C-type
Оригінальний C-type славився своєю плавною та аеродинамічною формою, розробленою Малкольмом Сейєром. Початково модель називалася XK120C — узявши це культове авто за основу, C-type став одним з найважливіших автомобілів у історії перегонів Jaguar.
Для максимальних результатів у перегонах C-type обладнали двигуном, трансмісією та підвіскою XK120. А Малкольм Сейєр створив обтічний та аеродинамічний корпус, завдячуючи власним знанням у галузі інженерії та аеродинаміки з аерокосмічної промисловості. Використовуючи складну математичну формулу для створення 3-вимірних кривих, Сейєр втілив в життя екзотичний дизайн C-type за допомогою інноваційних розрахунків.
Автомобіль спроектували й сконструювали всього за півроку, і 12 співробітників Jaguar прибули з трьома C-type на 24 години Ле-Ману 1951 року, виїхавши з Великої Британії на автомобілях, які мали змагатися між собою.
1951 року, у рік свого дебюту, C-type переміг у 24 годинах Ле-Ману, — і це лише перша з численних перемог Jaguar. Виїхали три автомобілі, якими керували Стірлінг Мосс та Джек Ферман, Леслі Джонсон та Клементе Біондетті, а також тандем переможців у перегонах: Пітер Вокер та Пітер Вайтхед.
C-type всебічно втілював ключові вдосконалення XK120, і зокрема був оснащений просвердленою трубчастою рамою шасі — акцент на зниженні ваги. Подальші вдосконалення, разом із застосованими уперше дисковими гальмами, — це 16-дюймові колісні диски із 60 дротяними спицями на автомобілях 1953 року для кращого охолодження гальм. А інноваційний на той час шток Panhard для задньої підвіски став остаточним довершенням автомобіля: C-type отримав фінальну конфігурацію 1953 року.
У 24 годинах Ле-Ману 1953 року оновлений C-type подолав бар’єр у 160 км/год, встановивши рекорд 24-годинної середньої швидкості з результатом 170,33 км/год. Це був значний відрив, порівняно з його рекордом 24-годинної середньої швидкості у 150 км/год 1951 року.
Такому успіху сприяв 3-камерний карбюратор Weber 40DCO3, що збільшив потужність 3,4-літрового рядного 6-циліндрового двигуна з 200 до 220 к. с. Додаткова потужність, у поєднанні з першим оснащенням дисковими гальмами та полегшеним кузовом, сприяла другому тріумфу Jaguar у Ле-Мані.
Визначною ознакою моделі 1953 року є вентиляційний отвір капота. Він спрямовує повітря прямо в карбюратор у верхній частині моторного відсіку за допомогою незвичайно спроектованої повітряної камери.І це лише одна з декількох унікальних особливостей автомобіля 1953 року, яка буде притаманною усім автомобілям C-type Continuation.
Автомобіль-переможець у 1953 році сприяв ширшому застосуванню дискових гальм як на гоночних треках, так і на дорогах загального користування. Інженерні інновації Jaguar стали прикладом для усієї галузі, використовуючи ноу-хау з автоспорту для покращення водійського досвіду.
Пошук автентичності
У процесі створення C-type Continuation експерти занурилися в історію C-type та уніфікували інформацію про його будову, технічні характеристики та гоночні можливості. На збір даних, до початку фізичного втілення, знадобилося майже 2 роки, а вихідним пунктом стало дещо схоже на пошуки скарбів у архівах, кресленнях, документах та світлинах Jaguar. Так відтворили цілісну картину способу побудови цього знакового автомобіля у 21 столітті.
Окрім оригінальних креслень, команда потребувала найпершої інженерної документації. Для повного оцифрування усього потрібного винайняли копіювальників, адже в оригінальній документації було понад 2 000 найменувань. Уся ця інформація мала бути перевірена нинішньою командою інженерів Jaguar.
На щастя, Офіцер Ордену Британської імперії Норман Девіс (1920–2019),колишній водій-випробувач та інженер Jaguar Cars, також надав безцінні вказівки щодо процесу побудови. У той же час команда мала доступ до екземпляру C-type та світлин із примітками Малкольма Сейєра щодо обтічного кузова — це мало допомогти створити «нульовий автомобіль».
Кульмінацією всієї зібраної інформації стала 3-вимірна модель, створена за допомогою системи автоматизованого проектування — так уперше створили весь автомобіль Jaguar Classic Continuation. За сучасною методологієюзатвердили оригінальний дизайн Малкольма Сейєра, а інноваційні інструменти, якими сьогодні оперує Jaguar, допомогли підтвердити автентичність та неординарність оригінального C-type.
Технічні характеристики C-type Continuation
Із 53 Jaguar C-type, побудованих у 1950-х роках, 43 одиниці продали приватним власникам, а за технічними характеристиками серійні C-type більше нагадували автомобілі, які брали участь у перегонах Ле-Ману 1951 року. Це були автомобілі з барабанними гальмами та 2-камерним карбюратором SU потужністю у 200 к. с.
Перші автомобілі C-type Continuation будуть створені для їхніх власників напередодні натхненної перегонами святкової події у 2022 році. Кожен екземпляр відображатиме технічні характеристики автомобілів команди-переможця Ле-Ману 1953 року: 3,4-літровий рядний 6-циліндровий двигун із 3-камерним карбюратором Weber 40DCO3 потужністю 220 к. с. та дисковими гальмами, що сприяли рекордному тріумфу у 24 годинах Ле-Ману 1953 року. Невдовзі команда Jaguar Classic, володіючи незліченною кількістю документів та джерел інформації, запропонує ще один автомобіль-продовження.
Усі карбюратори Weber ретельно відновлені для 3,4-літрових 6-циліндрових двигунів, на виготовлення кожного з яких потрібно 9 місяців. Інші деталі у моторному відсіку є тогочасними, зокрема гідравлічний насос Plessey на коробці передач, який перекачує гідравлічну рідину в гальма.
Увага до деталей — це також резервуар гальмівної рідини, який на оригінальних автомобілях мав кронштейни, призначені для застосування на іншому автомобілі. Для C-type вони не слугують жодній меті, однак усі автомобілі Continuation збережуть цю оригінальну парадоксальність.
Подібним чином, автомобілі C-type з технічними характеристиками 1953 року відрізнялися від попередніх C-type 1951-го і 1952-го років кришкою блока запобіжників Lucas. Усі автомобілі Continuation вирізняються відновленими оригінальними версіями дизайну. До того ж, дзеркала заднього огляду Lucas у C-type Continuation стали результатом виснажливого пошуку безцінних автентичних запчастин: спочатку було доступне лише одне, але згодом Jaguar Classic зміг забезпечити кожен автомобіль Continuation тогочасним дзеркалом заднього огляду Lucas. Додатково на кожен автомобіль лімітованої версіївстановлено гоночне вітрове скло Brooklands з оглядом на 3/4 та годинник Smiths у кабіні пілотів.
Перемикач запалювання у C-type Continuation відтворений з абсолютною точністю, щоб повторювати оригінальний процес запуску. Автентичність моделі підкреслює й ідеально відтворений тахометр перед водієм, включно зі способом його обертання проти годинникової стрілки.
Інтер’єр кожного автомобіля C-type Continuation нагадує інтер’єр оригіналу C-type, коли минулі тенденції поєднано з новими. Для кабіни пілотів використовується довершене оздоблення інтер’єру Hardura, якого не було в оригінальному C-type. Водночас оздоблення сріблом відтворює атмосферу того періоду.
Оздоблення Rexine на панелі приладів та бічних панелях Continuation виготовлене з останнього рулону цього матеріалу, а це — підкресленняавтентичної атмосфери тим же типом оздоблення, що і 70 років тому.
Сидіння, виконані у 8 відтінках шкіри на вибір, виготовлені компанією Bridge of WeirTM. Гоночні ремені встановлені на нещодавно сконструйованому компоненті за задньою перегородкою, відповідно до правил ФІА. Кермо Bluemel відповідає оригіналу без круглого елемента в центрі, — його не було в оригінальних гоночних автомобілях для зменшення сліпучого світла та відблисків. Водночас майбутні власники можуть замовити культову емблему Jaguar за бажанням.
Усі автомобілі C-type Continuation схвалені ФІА та мають право брати участь в історичних чемпіонатах, серед яких Jaguar Classic Challenge, який проходить у Ле-Мані, Спа-Франкоршамі та Сільверстоуні. Для дотримання регламенту, автомобілі C-type Continuation оснастять системою утримання ременів, затвердженою ФІА, і захистом від перекидання, інтегрованим у задню перегородку.
Серед іншого обладнання, відповідно до вимог ФІА — вогнегасники, якими зручно керувати за допомогою тогочасних додаткових перемикачів у салоні, встановлені у відсіку двигуна та у просторі для ніг.
Власникам надається вибір з 12 кольорів екстер’єру, серед яких Suede Green, Cream, Pastel Blue і British Racing Green. Додатково можна доповнити екстер’єр круглим малюнком на дверях, виконаних у кольрах White або Old English White. Опціонально доступна і емблема Jaguar на капоті авто.
Jaguar C-type Continuation: технічні характеристики
Двигун і шасі
Екстер’єр
Інтер’єр
Новий онлайн-конфігуратор для візуалізації персоналізованого C-type: classicvisualiser.jaguar.com